Kombinace bez opakování

1. Kolik existuje 4členných výběrů z množiny \(10\) různých prvků, pokud nezáleží na pořadí?

2. Z množiny \(15\) studentů vyberte \(5\)-členný výbor. Kolik je možných výběrů, pokud nezáleží na pořadí?

3. Kolik různých kombinací \(3\) barev lze vybrat z \(8\) různých barev?

4. V obchodě je \(12\) druhů ovoce. Kolik různých sad po \(6\) kusech lze vybrat, pokud nezáleží na pořadí?

5. Z \(20\) různých knih vyberte \(7\) na dovolenou. Kolik je různých výběrů?

6. Kolik kombinací \(2\) studentů lze vytvořit ze skupiny \(6\) studentů?

7. Kolik kombinací \(5\) prvků lze vytvořit z množiny \(9\) prvků?

8. Z \(11\) druhů zmrzliny vyberte \(3\) příchutě. Kolik je možností?

9. Kolik kombinací \(8\) prvků lze vytvořit z množiny \(12\) prvků?

10. V týmu \(14\) hráčů vyberte \(6\) hráčů pro zápas. Kolik je možných výběrů?

11. Kolik \(6\)-členných výběrů lze vytvořit ze \(17\) různých osob, pokud nezáleží na pořadí?

12. Z \(25\) otázek si student vybírá \(10\) na odpověď. Kolik je možností výběru?

13. Kolik \(9\)-členných výběrů lze vytvořit ze \(13\) různých prvků?

14. Ze \(30\) uchazečů se vybírá \(3\)-členná komise. Kolik je možností?

15. Kolik různých výborů s \(12\) členy lze vytvořit ze \(40\) lidí?

16. Z \(16\) sportovců vybíráme \(4\) do štafety. Kolik různých čtyřek lze vybrat?

17. Z \(10\) různých knih vybereme \(6\). Kolik je možností, pokud záleží na obsahu, ne pořadí?

18. Ze třídy \(22\) žáků se náhodně vybere \(7\). Kolik je možností?

19. V klubu je \(18\) členů, z nichž se má vytvořit \(5\)-členná pracovní skupina. Kolik možností existuje?

20. Z \(50\) různých karet se vybírá \(6\). Kolik kombinací je možných?

21. Kolika způsoby lze z \(12\) studentů vybrat \(5\)-člennou delegaci, která pojede na matematickou olympiádu?

22. Kolika způsoby lze z \(10\) knih vybrat \(4\), které si vezmu na dovolenou, pokud nezáleží na pořadí?

23. Z \(9\) žáků chceme vybrat \(4\), kteří budou reprezentovat školu ve čtyřech různých soutěžích. Každý půjde na jednu. Kolika způsoby je možné tento výběr provést?

24. Kolika způsoby lze z \(20\) studentů vybrat výbor, ve kterém bude předseda, místopředseda a \(3\) členové bez funkcí?

25. Kolika způsoby lze vytvořit čtyřčlennou komisi z \(8\) žen a \(5\) mužů, pokud musí být v komisi alespoň \(2\) ženy?

26. V krabici je \(15\) různých žárovek, z nichž \(5\) je vadných. Kolika způsoby lze vybrat \(6\) žárovek tak, aby byly právě \(2\) vadné?

27. Kolik existuje čtyřčlenných týmů, které lze sestavit z \(7\) chlapců a \(6\) dívek, pokud tým musí obsahovat alespoň \(1\) dívku a \(1\) chlapce?

28. Kolika způsoby lze z \(18\) karet vybrat \(5\) karet tak, aby mezi nimi byly přesně \(2\) červené, jestliže je v balíčku \(6\) červených a \(12\) černých karet?

29. Třídní učitel chce náhodně vybrat \(3\) studenty ze \(30\), kteří dostanou různé ceny: \(1\). místo, \(2\). místo a \(3\). místo. Kolika způsoby to může udělat?

30. Kolika způsoby lze z \(25\) studentů vybrat \(5\)-členný tým, který se rozdělí na dva podtýmy: \(2\)-členný analytický tým a \(3\)-členný realizační tým?