Percentil

1. Vypočítejte \(30\). percentil z následujícího souboru dat: \(12\), \(15\), \(20\), \(22\), \(25\), \(30\), \(35\), \(40\), \(45\), \(50\).

2. Ve škole bylo \(15\) studentů a známky z matematiky byly: \(55\), \(60\), \(62\), \(65\), \(67\), \(70\), \(72\), \(75\), \(78\), \(80\), \(82\), \(85\), \(88\), \(90\), \(95\). Určete \(80\). percentil známek.

3. Z měření teplot v \(12\) dnech byla naměřena tato data (°C): \(14\), \(16\), \(18\), \(20\), \(21\), \(23\), \(25\), \(26\), \(27\), \(29\), \(30\), \(32\). Určete medián a \(25\). percentil.

4. Firma zjistila, že doba dodání balíčku v minutách je následující: \(10\), \(12\), \(15\), \(18\), \(20\), \(22\), \(25\), \(30\), \(35\), \(40\). Určete \(90\). percentil a vysvětlete jeho význam.

5. V testu z fyziky bylo \(8\) výsledků: \(50\), \(55\), \(60\), \(65\), \(70\), \(75\), \(80\), \(85\). Vypočítejte \(40\). percentil.

6. Vypočítejte \(95.\) percentil ze souboru dat (\(n = 20\)): \(5\), \(7\), \(8\), \(10\), \(12\), \(14\), \(15\), \(17\), \(18\), \(20\), \(22\), \(23\), \(25\), \(27\), \(28\), \(30\), \(32\), \(33\), \(35\), \(40\).

7. Z následujících dat určete \(60.\) percentil a interpretujte jeho význam: \(100\), \(110\), \(120\), \(130\), \(140\), \(150\), \(160\), \(170\), \(180\), \(190\), \(200\).

8. Změřili jste rychlosti \(9\) aut (km/h): \(55\), \(60\), \(65\), \(70\), \(75\), \(80\), \(85\), \(90\), \(95\). Určete \(50.\) percentil a \(75.\) percentil.

9. Vypočítejte \(10.\) percentil z dat: \(3\), \(5\), \(7\), \(9\), \(11\), \(13\), \(15\), \(17\), \(19\), \(21\), \(23\), \(25\).

10. Z výsledků testu (\(n = 7\)): \(40\), \(50\), \(55\), \(60\), \(65\), \(70\), \(75\) určete \(85.\) percentil.

11. Ve třídě je \(30\) studentů, jejich výška (v cm) je uspořádána vzestupně. \(20.\) percentil výšky je \(155\) cm. Vypočítejte, kolik studentů má výšku nižší než nebo rovnou \(155\) cm. Dále vysvětlete, jak se percentil používá v tomto kontextu.

12. Ve vzorku \(50\) naměřených hodnot teplot je \(25.\) percentil roven \(12^\circ C\) a \(75.\) percentil je \(22^\circ C\). Určete, jaká je interkvartilová šířka a co nám tato hodnota říká o rozložení teplot ve vzorku.

13. Město zveřejnilo, že \(90.\) percentil denních příjmů obyvatel je \(2000\,Kč\). Pokud znáte počet obyvatel města \(10\,000\), kolik obyvatel má denní příjem vyšší než \(2000\,Kč\)? Jak lze tuto informaci využít při plánování sociálních programů?

14. V testu matematiky získalo \(40\) studentů skóre od \(0\) do \(100\). \(60.\) percentil výsledků je \(75\) bodů. Vypočítejte, kolik studentů získalo méně než nebo rovno \(75\) bodů. Vysvětlete, proč se v některých případech percentil může nerovnat hodnotě výsledku některého konkrétního studenta.

15. Analyzujte soubor příjmů \(100\) domácností, kde \(30.\) percentil příjmu je \(18\,000\,Kč\) a \(80.\) percentil je \(35\,000\,Kč\). Vypočítejte, kolik domácností má příjem mezi těmito percentily. Popište, co tato informace znamená.

16. V měření rychlosti aut na dálnici bylo zaznamenáno \( 200 \) hodnot. \( 95. \) percentil rychlosti je \( 130 \) km/h. Vypočítejte, kolik aut jede rychlostí vyšší než \( 130 \) km/h. Proč je tento percentil důležitý pro bezpečnostní analýzy?

17. Ve vzorku \( 60 \) naměřených hodnot jsou hodnoty uspořádány vzestupně. Pokud \( 40. \) percentil odpovídá hodnotě \( 23 \), určete, který prvek ve vzorku má hodnotu \( 23 \). Použijte metodu výpočtu pozice percentilu.

18. V souboru \( 80 \) hodnot má \( 10. \) percentil hodnotu \( 5 \) a \( 50. \) percentil (medián) hodnotu \( 12 \). Vypočítejte, kolik hodnot je menších než \( 5 \), mezi \( 5 \) a \( 12 \) a větších než \( 12 \).

19. Při zkoumání výsledků testů \( 70 \) studentů bylo zjištěno, že \( 85. \) percentil odpovídá \( 90 \) bodům. Určete, kolik studentů získalo více než \( 90 \) bodů, a vysvětlete, proč jsou percentily vhodné pro hodnocení rozložení výsledků.

20. V souboru \( 120 \) naměřených hodnot je \( 50. \) percentil \( 100 \) a \( 90. \) percentil \( 160 \). Vypočítejte, kolik hodnot leží mezi \( 100 \) a \( 160 \) a popište, jak tato informace pomáhá při analýze dat.

21. V souboru \( 90 \) hodnot je \( 70. \) percentil roven \( 45 \). Určete, kolik hodnot ve vzorku je větších než \( 45 \). Vysvětlete, jakým způsobem se percentil určuje, pokud počet hodnot není dělitelný přesně.

22. Měření hladiny cukru v krvi u \( 50 \) pacientů dává \( 25. \) percentil \( 4{,}5 \) mmol/l a \( 75. \) percentil \( 6{,}0 \) mmol/l. Vypočítejte interkvartilovou šířku a vysvětlete, co vypovídá o rozložení hodnot v souboru.

23. Výsledky rychlosti běhu \( 120 \) závodníků mají \( 95. \) percentil roven \( 12{,}8 \) s. Určete, kolik závodníků běželo rychleji než tato hodnota, a vysvětlete význam percentilu ve sportovní statistice.

24. U souboru \( 200 \) měření je \( 40. \) percentil \( 25 \). Vypočítejte pozici tohoto percentilu ve vzorku a popište postup, jak se hodnota percentilu určuje, pokud pozice není celé číslo.

25. Ve skupině \( 75 \) pacientů je \( 85. \) percentil krevního tlaku \( 140 \) mmHg. Kolik pacientů má krevní tlak vyšší než \( 140 \) mmHg? Jak by se dal tento údaj využít v medicíně?

26. U souboru \(150\) měření je \(10.\) percentil \(3{,}1\). Určete pozici tohoto percentilu a popište, kolik dat leží pod touto hodnotou.

27. Výsledky testu znalostí u \(100\) studentů mají \(30.\) percentil \(55\) bodů a \(70.\) percentil \(85\) bodů. Kolik studentů získalo body mezi těmito percentily? Jaký význam má tato informace pro analýzu výsledků?

28. Ve vzorku \(60\) měření je \(50.\) percentil (medián) \(10\) a \(90.\) percentil \(18\). Určete rozsah mezi mediánem a \(90.\) percentilem a vysvětlete, co tento rozsah znamená.

29. Výsledky měření teploty v laboratoři mají \(20.\) percentil \(22\,^\circ\mathrm{C}\) a \(80.\) percentil \(30\,^\circ\mathrm{C}\). Určete, jaké procento hodnot leží mimo tento interval a vysvětlete význam této informace.

30. V datovém souboru \(80\) hodnot je \(60.\) percentil \(75\). Vysvětlete, jak by se hodnota percentilu změnila, kdyby se do souboru přidalo \(20\) nových hodnot výrazně větších než \(75\).

31. V souboru \(100\) výsledků měření je \(85.\) percentil roven \(78\). Určete, jaký podíl hodnot je větší než \(78\) a vysvětlete, jak změna hodnot v horní části dat ovlivní tuto hodnotu percentilu.

32. Data ze \(60\) měření mají \(30.\) percentil \(12\) a \(70.\) percentil \(20\). Určete rozsah mezi těmito percentily a vysvětlete, co o rozložení dat vypovídá tento rozsah.

33. V souboru \(90\) dat je \(50.\) percentil roven \(100\). Vysvětlete, jak se změní hodnota tohoto percentilu, pokud se z dat odstraní všech \(10\) nejmenších hodnot.

34. Výsledky testu mají \(75.\) percentil roven \(90\) bodů. Určete, kolik studentů z \(120\) dosáhlo méně než \(90\) bodů. Vysvětlete, co znamená pojem percentil pro hodnocení výsledků testu.

35. Soubor \(150\) hodnot má \(40.\) percentil roven \(60\) a \(90.\) percentil roven \(100\). Určete, jaká je délka intervalu mezi těmito percentily a co může tento interval vypovídat o rozložení dat.

36. V datovém souboru je \(20\). percentil roven \(15\) a \(80\). percentil roven \(65\). Vypočítejte interkvartilový rozsah a vysvětlete rozdíl mezi interkvartilovým rozsahem a intervalem mezi \(20\). a \(80\). percentilem.

37. Z dat \(200\) hodnot je \(60\). percentil roven \(45\). Pokud by se do souboru přidalo \(50\) hodnot, které jsou všechny menší než \(30\), jak by to ovlivnilo hodnotu \(60\). percentilu?

38. V souboru \(120\) dat je \(25\). percentil roven \(10\) a \(75\). percentil roven \(40\). Vypočítejte medián intervalu mezi těmito percentily a vysvětlete, proč je tento medián důležitý pro pochopení rozložení dat.

39. V souboru \(50\) dat je \(10\). percentil roven \(5\) a medián \(15\). Vysvětlete, co znamenají tyto percentily pro rozložení dat a jak by se interpretace změnila, pokud by byl medián větší než \(25\).

40. Výsledky průzkumu ukazují \(95\). percentil \(120\) a \(5\). percentil \(30\). Vypočítejte rozsah mezi těmito percentily a diskutujte, jaký význam má tento rozsah pro analýzu extrémních hodnot ve statistice.

41. V souboru \(150\) hodnot je \(70.\) percentil roven \(55\). Pokud by se přidalo \(30\) hodnot, které jsou všechny mezi \(50\) a \(60\), jak by se změnila hodnota \(70.\) percentilu? Vysvětlete a vypočítejte.

42. V datovém souboru je \(90.\) percentil roven \(180\) a \(10.\) percentil roven \(40\). Vypočítejte rozsah mezi těmito percentily a vysvětlete, jaký význam má tento rozsah pro popis variability dat.

43. V datovém souboru je \(50.\) percentil (medián) \(75\), \(25.\) percentil je \(50\) a \(75.\) percentil je \(90\). Vypočítejte šíři interkvartilového rozsahu a popište jeho význam při popisu rozložení dat.

44. V souboru \(100\) hodnot je \(30.\) percentil \(40\), \(50.\) percentil (medián) \(60\) a \(70.\) percentil \(80\). Vypočítejte, jak se změní medián, pokud do souboru přidáme \(20\) hodnot menších než \(35\). Uveďte důkladné zdůvodnění.

45. V souboru \(250\) dat je \(85.\) percentil \(120\). Po přidání \(50\) hodnot větších než \(130\) zjistěte, zda se hodnota \(85.\) percentilu zvýší, sníží, nebo zůstane stejná. Vysvětlete podrobně.

46. V souboru \(180\) hodnot je \(40.\) percentil \(35\), \(60.\) percentil \(55\). Vypočítejte hodnotu \(50.\) percentilu (mediánu) za předpokladu, že data jsou rovnoměrně rozložena mezi \(40.\) a \(60.\) percentilem. Uveďte postup.

47. V souboru \(200\) hodnot je \(20.\) percentil \(25\) a \(80.\) percentil \(95\). Vypočítejte hodnotu \(50.\) percentilu (mediánu), jestliže data mezi \(20.\) a \(80.\) percentilem rostou kvadraticky podle vzorce \( y = a x^2 + b \). Vysvětlete postup.

48. V souboru \(120\) hodnot je \(10.\) percentil \(15\) a \(90.\) percentil \(105\). Pokud jsou hodnoty symetricky rozloženy kolem mediánu, jaká je hodnota mediánu? Vysvětlete a vypočítejte.

49. V datovém souboru je \(95.\) percentil \(140\) a \(5.\) percentil \(20\). Určete hodnotu, která odpovídá \(50.\) percentilu, pokud předpokládáme lineární rozdělení dat mezi \(5.\) a \(95.\) percentilem. Popište postup.

50. V souboru \(300\) hodnot je \(25.\) percentil \(50\) a \(75.\) percentil \(110\). Vypočítejte robustní odhad směrodatné odchylky, pokud platí, že směrodatná odchylka je přibližně \( \frac{IQR}{1{,}35} \). Vysvětlete význam této metody.

51. V souboru \(150\) hodnot je \(30.\) percentil \(40\) a \(70.\) percentil \(90\). Předpokládejte, že hodnoty mezi těmito percentily rostou lineárně. Vypočítejte hodnotu \(55.\) percentilu a vysvětlete postup.

52. Soubor obsahuje \(250\) měření, kde \(15.\) percentil je \(22\) a \(85.\) percentil je \(78\). Určete odhad mediánu (\(50.\) percentilu) za předpokladu rovnoměrného rozdělení mezi \(15.\) a \(85.\) percentilem. Uveďte podrobný postup.

53. Mějme \(100\) hodnot se \(40.\) percentilem \(10\) a \(90.\) percentilem \(70\). Data mezi těmito percentily jsou rovnoměrně rozložena. Vypočítejte hodnotu \(75.\) percentilu.

54. Ve vzorku \(180\) hodnot je \(20.\) percentil \(30\) a \(60.\) percentil \(90\). Data mezi těmito percentily rostou exponenciálně podle vzorce \( y = c \cdot e^{kx} \), kde \( x \) je procentní bod počítaný od \(20.\) percentilu. Určete hodnotu \(40.\) percentilu.

55. V datasetu \(220\) měření je \(25.\) percentil \(48\) a \(75.\) percentil \(92\). Určete hodnotu \(60.\) percentilu za předpokladu, že data mezi těmito percentily rostou podle lineární funkce. Uveďte podrobný výpočet.

56. Ve skupině \(130\) studentů je \(10.\) percentil skóre \(12\) a \(90.\) percentil skóre \(48\). Určete, jaká hodnota odpovídá \(75.\) percentilu, pokud předpokládáme, že mezi \(10.\) a \(90.\) percentilem jsou data rozložena rovnoměrně.

57. Mějme dataset \(160\) hodnot, kde \(35.\) percentil je \(25\) a \(85.\) percentil je \(85\). Určete hodnotu \(65.\) percentilu, pokud se hodnoty mezi \(35.\) a \(85.\) percentilem řídí lineární závislostí.

58. V datovém souboru \(300\) hodnot je \(50.\) percentil \(100\) a \(90.\) percentil \(160\). Předpokládejte, že mezi těmito percentily platí lineární vztah. Určete hodnotu \(70.\) percentilu.

59. Dataset obsahuje \(140\) hodnot, kde \(5.\) percentil je \(8\) a \(75.\) percentil je \(44\). Předpokládejte, že data mezi těmito percentily rostou podle exponenciálního modelu \( y = a \cdot b^x \), kde \(x\) je procentní bod od \(5.\) percentilu. Určete hodnotu \(50.\) percentilu.

60. V souboru \(200\) hodnot je \(10.\) percentil \(15\) a \(50.\) percentil \(35\). Určete hodnotu \(30.\) percentilu, pokud předpokládáme, že data mezi \(10.\) a \(50.\) percentilem rostou lineárně.

61. Ve vzorku \(180\) hodnot je \(20.\) percentil \(50\) a \(80.\) percentil \(130\). Mezi těmito percentily platí, že hodnoty rostou kvadratickou funkcí \( y = ax^2 + bx + c \), kde \( x \) je počet procentních bodů od \(20.\) percentilu. Určete hodnotu \(50.\) percentilu.

62. V datovém souboru \(150\) hodnot je \(10.\) percentil \(15\) a \(60.\) percentil \(45\). Mezi těmito percentily předpokládejme, že hodnota roste podle logaritmické funkce \( y = A \ln (x + 1) + B \), kde \(x\) je počet procentních bodů od \(10.\) percentilu. Vypočítejte hodnotu \(40.\) percentilu.

63. Soubor \(200\) hodnot obsahuje \(30.\) percentil s hodnotou \(20\) a \(90.\) percentil s hodnotou \(80\). Předpokládejme, že mezi těmito percentily je růst hodnot popsán exponenciální funkcí \( y = k \cdot 2^{mx} \), kde \(x\) je počet procentních bodů od \(30.\) percentilu. Určete hodnotu \(60.\) percentilu.

64. Mějme \(120\) hodnot, kde \(15.\) percentil je \(5\) a \(85.\) percentil je \(35\). Mezi těmito percentily předpokládejme lineární růst hodnot. Vypočítejte hodnotu \(70.\) percentilu a počet hodnot menších než tato hodnota.

65. Ve vzorku \(160\) hodnot je 40. percentil \(12\) a 90. percentil \(48\). Mezi těmito percentily rostou hodnoty podle kubické funkce \( y = a x^3 + b x^2 + c x + d \), kde \(x\) je počet procentních bodů od 40. percentilu. Určete hodnotu 60. percentilu za předpokladu, že \(y(0) = 12\), \(y(50) = 48\), \(y'(0) = 0\) a \(y'(50) = 0\).

66. V datovém souboru o \(100\) hodnotách je \(25.\) percentil \(10\) a \(75.\) percentil \(30\). Mezi těmito percentily jsou hodnoty rozloženy podle lineární funkce, ale datový soubor je symetrický kolem mediánu. Určete hodnotu mediánu a hodnotu \(40.\) percentilu.

67. Ve vzorku \(90\) hodnot je \(5.\) percentil \(4\), \(50.\) percentil \(25\) a \(95.\) percentil \(46\). Předpokládejme, že hodnoty mezi \(5.\) a \(50.\) percentilem rostou lineárně a mezi \(50.\) a \(95.\) percentilem exponenciálně podle \(y = M e^{nx}\), kde \(x\) je počet procentních bodů od \(50.\) percentilu. Určete hodnotu \(75.\) percentilu.

68. Datový soubor obsahuje \(500\) hodnot. \(1.\) percentil je \(10\) a \(99.\) percentil je \(90\). Předpokládejte, že data rostou podle lineární funkce mezi těmito percentily. Určete hodnotu \(25.\) percentilu a počet hodnot menších než tato hodnota.

69. V souboru \(250\) hodnot je \(60.\) percentil \(55\) a \(90.\) percentil \(80\). Mezi těmito percentily platí, že hodnota roste lineárně. Určete hodnotu \(75.\) percentilu a počet hodnot menších než tato hodnota.

70. Datový soubor o \(400\) hodnotách má \(10.\) percentil \(15\) a \(70.\) percentil \(65\). Předpokládá se, že mezi těmito percentily hodnota roste kvadraticky podle vzorce \(y = a x^2 + b x + c\), kde \(x\) je procentní bod mezi \(10.\) a \(70.\) percentilem. Určete hodnotu \(50.\) percentilu.

71. Ve statistickém souboru o \( 200 \) hodnotách je \( 20. \) percentil \( 15 \) a \( 80. \) percentil \( 55 \). Předpokládáme, že data mezi těmito percentily rostou podle kubické funkce \( y = a x^3 + b x^2 + c x + d \), kde \( x \) je procentní bod posunutý tak, že \( x = 0 \) odpovídá \( 20. \) percentilu a \( x = 60 \) odpovídá \( 80. \) percentilu. Určete hodnotu \( 50. \) percentilu.

72. Mějme data o velikosti \(120\), kde \(25.\) percentil je \(40\) a \(75.\) percentil \(70\). Vypočítejte aproximaci mediánu pomocí lineární interpolace mezi těmito percentily.

73. Data o velikosti \(150\) mají \(10.\) percentil \(20\) a \(90.\) percentil \(80\). Pomocí lineární aproximace spočítejte hodnotu \(50.\) percentilu.

74. V souboru \(180\) hodnot je \(15.\) percentil \(30\) a \(85.\) percentil \(90\). Určete hodnotu \(60.\) percentilu pomocí lineární interpolace.

75. Z datového souboru o \(250\) hodnotách je \(5.\) percentil \(10\) a \(95.\) percentil \(90\). Vypočítejte hodnotu \(25.\) percentilu předpokládající lineární závislost mezi percentily.

76. Data o velikosti \( 100 \) mají \( 30. \) percentil \( 45 \) a \( 70. \) percentil \( 75 \). Vypočítejte hodnotu \( 55. \) percentilu pomocí lineární interpolace.

77. Z dat o \( 500 \) hodnotách je \( 40. \) percentil \( 100 \) a \( 60. \) percentil \( 140 \). Najděte hodnotu \( 50. \) percentilu předpokládající lineární interpolaci.

78. Data o velikosti \( 80 \) mají \( 35. \) percentil \( 55 \) a \( 65. \) percentil \( 85 \). Určete \( 50. \) percentil pomocí lineární interpolace.

79. Mějme \( 300 \) hodnot, kde \( 12. \) percentil je \( 25 \) a \( 88. \) percentil \( 95 \). Vypočítejte hodnotu \( 50. \) percentilu lineární interpolací.

80. V datovém souboru o velikosti \( 90 \) je \( 20. \) percentil \( 35 \) a \( 80. \) percentil \( 85 \). Určete hodnotu \( 65. \) percentilu pomocí lineární interpolace.

81. Ve vzorku \(1000\) měření je \(20\). percentil \(150\) a \(80\). percentil \(350\). Vypočítejte hodnotu \(50\). percentilu pomocí lineární interpolace.

82. V souboru \(800\) výsledků je \(10\). percentil \(25\) a \(90\). percentil \(75\). Určete hodnotu \(60\). percentilu pomocí lineární interpolace.

83. Ve vzorku \(1200\) hodnot je \(30\). percentil \(180\) a \(70\). percentil \(240\). Určete hodnotu \(55\). percentilu.

84. V souboru \(1500\) hodnot je \(15\). percentil \(45\) a \(85\). percentil \(105\). Určete hodnotu \(35\). percentilu.

85. Ve vzorku \(900\) hodnot je \(5\). percentil \(12\) a \(95\). percentil \(88\). Určete hodnotu \(25\). percentilu.

86. V souboru \( 1100 \) hodnot je \( 40 \). percentil \( 70 \) a \( 90 \). percentil \( 130 \). Určete hodnotu \( 85 \). percentilu.

87. Ve vzorku \( 1300 \) hodnot je \( 15 \). percentil \( 35 \) a \( 65 \). percentil \( 95 \). Určete hodnotu \( 45 \). percentilu.

88. V souboru \( 1400 \) hodnot je \( 20 \). percentil \( 48 \) a \( 75 \). percentil \( 102 \). Určete hodnotu \( 30 \). percentilu.

89. Ve vzorku \( 1600 \) hodnot je \( 35 \). percentil \( 65 \) a \( 85 \). percentil \( 115 \). Určete hodnotu \( 75 \). percentilu.

90. V souboru \( 1800 \) hodnot je \( 10 \). percentil \( 30 \) a \( 90 \). percentil \( 110 \). Určete hodnotu \( 70 \). percentilu.

91. Ve vzorku \( 1200 \) měření je \( 25. \) percentil \( 160 \) a \( 75. \) percentil \( 280 \). Vypočítejte hodnotu \( 60. \) percentilu použitím lineární interpolace mezi těmito dvěma percentily.

92. Ve třídě je \( 50 \) žáků, jejich výsledky testu jsou seřazeny podle velikosti. Vypočítejte, který žák odpovídá \( 40. \) percentilu a jaká je jeho pozice v pořadí.

93. Ve statistickém souboru je \( 10. \) percentil roven \( 30 \) a \( 90. \) percentil \( 110 \). Určete hodnotu \( 50. \) percentilu předpokládající rovnoměrné rozložení mezi těmito percentily.

94. V souboru o \( 2000 \) prvcích je \( 5. \) percentil \( 12 \) a \( 25. \) percentil \( 40 \). Vypočítejte hodnotu \( 15. \) percentilu.

95. V souboru je \( 60. \) percentil \( 90 \) a \( 80. \) percentil \( 130 \). Vypočítejte hodnotu \( 75. \) percentilu.

96. V souboru je \(40.\) percentil \(55\) a \(70.\) percentil \(85\). Vypočítejte hodnotu \(50.\) percentilu.

97. V populaci je \(10.\) percentil \(18\) a \(40.\) percentil \(60\). Vypočítejte hodnotu \(25.\) percentilu.

98. Ve statistickém souboru je \(30.\) percentil \(100\) a \(90.\) percentil \(300\). Vypočítejte hodnotu \(50.\) percentilu.

99. V rozdělení je \(20.\) percentil \(75\) a \(80.\) percentil \(155\). Vypočítejte hodnotu \(50.\) percentilu.

100. Ve vzorku je \(15.\) percentil \(22\) a \(35.\) percentil \(46\). Vypočítejte hodnotu \(30.\) percentilu.