Statistický soubor a jeho charakteristika

Vážený aritmetický průměr

1. Průměrná známka studenta z pěti předmětů má být vypočtena s ohledem na počet hodin jednotlivých předmětů: matematika (\(5\) hodin, známka \(2\)), fyzika (\(3\) hodiny, známka \(1\)), chemie (\(2\) hodiny, známka \(3\)), český jazyk (\(4\) hodiny, známka \(2\)), dějepis (\(1\) hodina, známka \(1\)). Určete vážený aritmetický průměr.

2. Tři výrobní linky vyrábějí výrobky s různou efektivitou. První linka vyrobí \(1000\) kusů při průměrné ceně \(20\) Kč, druhá \(1500\) kusů při ceně \(18\) Kč a třetí \(500\) kusů při ceně \(22\) Kč. Určete vážený průměr ceny výrobku.

3. Student měl během školního roku tři zkoušky z matematiky. První test měl váhu \(2\) a dostal známku \(3\), druhý váhu \(3\) a známku \(2\), třetí váhu \(5\) a známku \(1\). Vypočítejte výsledný vážený průměr známek.

4. Průměrná hmotnost čtyř skupin zvířat: první skupina (\(8\) zvířat, \(12\) kg), druhá (\(4\) zvířata, \(20\) kg), třetí (\(2\) zvířata, \(30\) kg), čtvrtá (\(6\) zvířat, \(10\) kg). Určete vážený průměr hmotnosti jednoho zvířete.

5. Investice: První projekt přinesl výnos \(5\) % při vkladu \(100000\) Kč, druhý \(3\) % při \(200000\) Kč, třetí \(6\) % při \(50000\) Kč. Jaký byl celkový vážený průměr výnosu?

6. Průměrné hodnocení restaurace: \(80\) zákazníků dalo hodnocení \(4\), \(30\) zákazníků hodnocení \(5\), \(40\) zákazníků hodnocení \(3\). Vypočítejte vážený průměr hodnocení.

7. Firma má tři typy zaměstnanců: \(10\) dělníků s průměrnou mzdou \(25000\) Kč, \(5\) administrativních pracovníků s mzdou \(35000\) Kč, \(2\) manažery s mzdou \(60000\) Kč. Vypočítejte průměrnou mzdu zaměstnance.

8. Student se připravuje na přijímačky a rozdělil čas takto: matematika \(5\) hodin (úspěšnost \(60\) %), český jazyk \(3\) hodiny (úspěšnost \(80\) %), angličtina \(2\) hodiny (úspěšnost \(90\) %). Jaká je vážená průměrná úspěšnost?

9. Při laboratorních měřeních byly zaznamenány hodnoty teploty: \(18\) °C (\(3\) měření), \(20\) °C (\(5\) měření), \(17\) °C (\(2\) měření). Vypočítejte vážený průměr teploty.

10. Firma má tři pobočky: první vydělala \(1\,000\,000\) Kč (váha \(4\)), druhá \(2\,000\,000\) Kč (váha \(3\)), třetí \(500\,000\) Kč (váha \(1\)). Určete vážený průměr výdělku jedné pobočky podle váh.

11. Student získal známky z pěti předmětů: z matematiky \(1\) (váha \(5\)), z fyziky \(2\) (váha \(4\)), z chemie \(1\) (váha \(3\)), z biologie \(3\) (váha \(2\)), a z dějepisu \(2\) (váha \(1\)). Vypočítej vážený průměr známek.

12. Průměrná hmotnost tří skupin zboží je následující: skupina A – \(10\) kg (váha \(4\)), skupina B – \(20\) kg (váha \(2\)), skupina C – \(15\) kg (váha \(6\)). Jaká je celková vážená průměrná hmotnost?

13. V závodě jsou vyráběny tři typy součástek. Typ A má průměrnou délku \(5\) cm (\(200\) kusů), typ B \(4{,}5\) cm (\(300\) kusů), typ C \(6\) cm (\(500\) kusů). Jaká je vážená průměrná délka?

14. Učitel hodnotí úlohu podle obtížnosti: lehká část (známka \(1\), váha \(2\)), střední část (známka \(2\), váha \(3\)), těžká část (známka \(3\), váha \(5\)). Urči výslednou známku.

15. Dělník pracoval \(4\) dny za mzdu \(800\) Kč/den, \(3\) dny za \(900\) Kč/den a \(5\) dní za \(750\) Kč/den. Jaká byla jeho průměrná denní mzda?

16. V obchodě prodali zboží za 5 dní: \(2000\) Kč (váha \(1\)), \(3000\) Kč (\(2\)), \(2500\) Kč (\(1\)), \(4000\) Kč (\(3\)), \(3500\) Kč (\(2\)). Urči vážený průměr denního prodeje.

17. Tři testy měly různou důležitost: první (váha \(1\), známka \(3\)), druhý (váha \(2\), známka \(2\)), třetí (váha \(4\), známka \(1\)). Jaký je celkový průměr?

18. V databázi jsou záznamy různých velikostí: \(10\) záznamů po \(100\) MB, \(20\) po \(250\) MB, \(5\) po \(500\) MB. Urči průměrnou velikost záznamu.

19. Ve škole psali studenti test, který měl dvě části. První část tvořila \(40\,\%\) výsledku (průměr \(2\)), druhá část \(60\,\%\) (průměr \(1\)). Jaký je celkový vážený průměr?

20. Firma vyrábí produkty ve třech linkách. Linka A (\(30\,\%\) výroby, průměrná kvalita \(8\)), B (\(50\,\%\), kvalita \(7\)), C (\(20\,\%\), kvalita \(9\)). Jaká je vážená průměrná kvalita?

21. Tři dělníci odvedli práci za různou dobu. První pracoval \(5\) hodin a měl průměrnou výkonnost \(80\) jednotek/hod, druhý \(3\) hodiny s výkonností \(120\) jednotek/hod a třetí \(2\) hodiny s výkonností \(200\) jednotek/hod. Jaká byla jejich vážená průměrná výkonnost?

22. V obchodě se prodávaly tři druhy jablek. První druh stál \(25\) Kč/kg a prodalo se ho \(30\) kg, druhý druh stál \(30\) Kč/kg a prodalo se ho \(50\) kg, třetí druh stál \(40\) Kč/kg a prodalo se ho \(20\) kg. Jaká byla průměrná cena jednoho kilogramu jablek?

23. Třída psala test, ve kterém měli studenti různý počet bodů. \(5\) studentů mělo \(70\) bodů, \(10\) studentů mělo \(50\) bodů a \(5\) studentů mělo \(30\) bodů. Jaký byl vážený průměrný počet bodů ve třídě?

24. Směs dvou roztoků obsahuje \(4\) litry roztoku s koncentrací \(10\,\%\) a \(6\) litrů roztoku s koncentrací \(25\,\%\). Jaká je výsledná koncentrace směsi?

25. V závodě běželi tři běžci různé úseky různou rychlostí. První běžel \(2\) km rychlostí \(10\) km/h, druhý \(3\) km rychlostí \(12\) km/h, třetí \(5\) km rychlostí \(8\) km/h. Jaká byla průměrná rychlost běžců vzhledem k délce úseků?

26. Student během semestru napsal \(4\) testy s váhou \(1\), \(2\), \(3\) a \(4\). Získal známky \(3\), \(2\), \(1\) a \(1\). Jaký je vážený průměr známek?

27. Závodník dosáhl na třech tratích rychlosti \(60\) km/h na \(1\) km, \(40\) km/h na \(2\) km a \(30\) km/h na \(3\) km. Jaká je vážená průměrná rychlost?

28. V chemické laboratoři se smíchaly tři roztoky: \(2\) litry s koncentrací \(5\,\%\), \(3\) litry s \(15\,\%\) a \(5\) litrů s \(10\,\%\). Jaká je výsledná koncentrace?

29. Firma má tři pobočky s průměrnými měsíčními zisky \(1{,}5\) mil. Kč, \(2{,}5\) mil. Kč a \(3\) mil. Kč. Pobočky zaměstnávají \(20\), \(30\) a \(50\) lidí. Jaký je průměrný zisk na zaměstnance?

30. Učitel hodnotí úkoly s různou váhou: domácí úkol (váha \(1\)) – známka \(2\), projekt (váha \(4\)) – známka \(1\), test (váha \(5\)) – známka \(3\). Jaká je výsledná známka?

Modus a medián

31. Najděte medián a modus datové řady: \( 3,\ 7,\ 7,\ 9,\ 11,\ 13,\ 15 \).

32. Najděte medián a modus datové řady: \( 8,\ 12,\ 14,\ 15,\ 15,\ 15,\ 18,\ 20 \).

33. Najděte medián a modus datové řady: \( 25,\ 30,\ 25,\ 20,\ 30,\ 35,\ 40 \).

34. Najděte medián a modus datové řady: \( 100,\ 102,\ 100,\ 101,\ 102,\ 103,\ 102 \).

35. Najděte medián a modus datové řady: \( 2,\ 4,\ 6,\ 8,\ 10,\ 12 \).

36. Najděte medián a modus datové řady: \( 13,\ 15,\ 15,\ 16,\ 17,\ 20,\ 20,\ 20,\ 21 \).

37. Najděte medián a modus datové řady: \( 50,\ 60,\ 60,\ 60,\ 70,\ 80,\ 90,\ 100 \).

38. Najděte medián a modus datové řady: \( 5,\ 6,\ 7,\ 8,\ 9,\ 10,\ 11,\ 12,\ 13 \).

39. Najděte medián a modus datové řady: \( 22,\ 24,\ 26,\ 26,\ 28,\ 30,\ 32,\ 34,\ 36,\ 38 \).

40. Najděte medián a modus datové řady: \( 40,\ 42,\ 44,\ 44,\ 44,\ 45,\ 46,\ 47,\ 50 \).

41. V datovém souboru jsou hodnoty: \( 5,\ 7,\ 7,\ 9,\ 12,\ 14,\ 14,\ 14,\ 18 \). Určete medián a modus.

42. V souboru jsou data: \( 3,\ 4,\ 6,\ 8,\ 8,\ 10,\ 10,\ 10,\ 12,\ 15 \). Najděte medián a modus.

43. Máme data: \( 20,\ 25,\ 30,\ 30,\ 30,\ 35,\ 35,\ 40,\ 45 \). Určete medián a modus.

44. V souboru jsou hodnoty: \( 1,\ 2,\ 2,\ 3,\ 3,\ 3,\ 4,\ 5,\ 5,\ 6 \). Najděte medián a modus.

45. Data jsou: \( 100,\ 100,\ 102,\ 105,\ 110,\ 110,\ 110,\ 115 \). Určete medián a modus.

46. Mějme data: \( 7,\ 7,\ 8,\ 9,\ 10,\ 11,\ 12,\ 12,\ 12 \). Najděte medián a modus.

47. V souboru jsou hodnoty: \( 2,\ 3,\ 5,\ 5,\ 6,\ 7,\ 8,\ 8,\ 9,\ 10 \). Určete medián a modus.

48. Data: \( 14,\ 16,\ 16,\ 17,\ 18,\ 18,\ 18,\ 19,\ 20 \). Najděte medián a modus.

49. Datová řada: \( 1,\ 1,\ 2,\ 3,\ 4,\ 5,\ 5,\ 5,\ 6,\ 7 \). Určete medián a modus.

50. Datová řada: \( 9,\ 10,\ 10,\ 11,\ 12,\ 12,\ 13,\ 14,\ 14,\ 14,\ 15 \). Najděte medián a modus.

Percentil

51. V datové sadě je \( 20 \) hodnot seřazených vzestupně. Určete hodnotu \( 25. \) percentilu (1. kvartilu).

52. V souboru je \( 15 \) seřazených hodnot. Určete \( 80. \) percentil a popište, co tento percentil znamená.

53. V datové sadě \( 25 \) hodnot najděte hodnotu \( 50. \) percentilu (mediánu) a vysvětlete postup.

54. Určete \( 10. \) percentil v datové sadě \( 30 \) hodnot. Popište, jak se percentil používá v praxi.

55. V souboru \(18\) hodnot určete \(95.\) percentil. Vysvětlete význam tohoto percentilu a jeho využití.

56. Mějme datovou sadu \(12\) hodnot. Určete \(60.\) percentil a popište postup výpočtu.

57. V datové sadě \(22\) hodnot urči \(5.\) percentil a vysvětli jeho význam.

58. Určete \(70.\) percentil v datové sadě obsahující \(16\) hodnot.

59. V datové sadě \(14\) hodnot vypočítejte \(30.\) percentil a vysvětlete jeho význam.

60. V datové sadě \(10\) hodnot určete \(90.\) percentil a popište postup výpočtu.

61. V městě žije \(1000\) lidí. \(75\) % z nich vlastní domácí mazlíčky. Z těchto majitelů má \(60\) % kočku, \(30\) % psa a zbytek jiná zvířata. Kolik lidí má psa?

62. Z \(120\) studentů se \(40\) % zúčastnilo matematické soutěže. Z těchto účastníků uspělo \(70\) %. Kolik studentů uspělo?

63. Cena zboží se zvýšila o \(15\) % a poté se na ni vztahovala sleva \(10\) %. Jaké je konečné procentní zvýšení nebo snížení ceny oproti původní ceně?

64. Zaměstnanec dostal zvýšení platu o \(12\) %. O tři měsíce později mu plat snížili o \(8\) %. Jaká je nyní procentní změna jeho platu oproti původní hodnotě?

65. Během roku se počet obyvatel města zvýšil o \(5\) %. V následujícím roce však došlo k poklesu o \(7\) %. Jaká je celková procentní změna počtu obyvatel za oba roky?

66. Pokud \( 30\% \) studentů ztratí zájem o určitý předmět a zbytek zůstane, a poté \( 20\% \) z těch, kteří zůstali, také odejde, kolik procent studentů zůstane?

67. Výrobek byl nejprve zlevněn o \( 25\% \), poté byla cena zvýšena o \( 20\% \). Jaká je konečná cena výrobku vzhledem k původní ceně?

68. V obchodě byl obrat zvýšen o \( 18\% \) a poté snížen o \( 10\% \). Jaké je procentní zvýšení nebo snížení obratu?

69. Populace zvířat v rezervaci se zvýšila o \( 8\% \) za první rok, pak o dalších \( 6\% \) za druhý rok. Jaké je celkové procentní zvýšení populace za dva roky?

70. Cena určité akcie klesla o \( 12\% \), ale poté se zvýšila o \( 15\% \). Jaká je konečná procentní změna ceny akcie?

Kvartil

71. Ve třídě je \(20\) studentů. Jejich výsledky z testu jsou seřazeny od nejmenšího po největší: \(45\), \(48\), \(50\), \(52\), \(53\), \(55\), \(58\), \(60\), \(62\), \(65\), \(67\), \(68\), \(70\), \(72\), \(75\), \(77\), \(80\), \(82\), \(85\), \(90\). Najděte první kvartil (Q1).

72. V dané sadě dat je \(15\) hodnot: \(12\), \(15\), \(18\), \(20\), \(22\), \(24\), \(26\), \(28\), \(30\), \(32\), \(35\), \(37\), \(40\), \(42\), \(45\). Určete medián a třetí kvartil (Q3).

73. Pro dataset: \(5\), \(7\), \(9\), \(10\), \(12\), \(15\), \(18\), \(20\), \(22\), \(25\), vypočítejte první a třetí kvartil bez interpolace (použijte pozici zaokrouhlenou dolů).

74. V datové sadě je \(25\) hodnot. Jaká je pozice mediánu a kvartilů \(Q1\) a \(Q3\)? Vysvětlete jejich umístění v posloupnosti.

75. V sadě dat je \(8\) hodnot: \(3\), \(5\), \(7\), \(9\), \(11\), \(13\), \(15\), \(17\). Vypočítejte kvartily \(Q1\), \(Q2\) a \(Q3\) s použitím interpolace.

76. V seznamu je \(13\) hodnot: \(2\), \(4\), \(6\), \(8\), \(10\), \(12\), \(14\), \(16\), \(18\), \(20\), \(22\), \(24\), \(26\). Určete medián a kvartily \(Q_1\) a \(Q_3\) bez interpolace.

77. Dataset: \(11\), \(13\), \(15\), \(17\), \(19\), \(21\), \(23\), \(25\), \(27\), \(29\), \(31\), \(33\), \(35\), \(37\), \(39\), \(41\). Najděte první a třetí kvartil pomocí interpolace.

78. V sadě dat je \(10\) hodnot: \(8\), \(9\), \(12\), \(15\), \(17\), \(18\), \(20\), \(22\), \(25\), \(27\). Určete kvartily \(Q_1\) a \(Q_3\) bez interpolace (zaokrouhlení dolů).

79. Dataset: \(3\), \(5\), \(6\), \(8\), \(9\), \(11\), \(12\), \(14\), \(15\), \(17\), \(18\), \(20\). Vypočítejte první a třetí kvartil s interpolací.

80. V datech je \(21\) hodnot. Určete pozice kvartilů a vysvětlete, jak se určí \(Q_1\), \(Q_2\) a \(Q_3\).

81. V datech je \(25\) hodnot: \(2\), \(4\), \(5\), \(7\), \(8\), \(9\), \(11\), \(13\), \(14\), \(16\), \(17\), \(19\), \(20\), \(21\), \(23\), \(24\), \(26\), \(28\), \(29\), \(31\), \(33\), \(35\), \(36\), \(38\), \(40\). Určete kvartily \(Q_1\) a \(Q_3\) s interpolací.

82. Dataset má \(30\) hodnot: \(1\), \(2\), \(3\), \(4\), \(5\), \(7\), \(8\), \(9\), \(10\), \(12\), \(14\), \(15\), \(16\), \(18\), \(19\), \(21\), \(22\), \(23\), \(25\), \(26\), \(28\), \(29\), \(30\), \(32\), \(33\), \(35\), \(36\), \(38\), \(40\), \(42\). Určete kvartily \(Q_1\), \(Q_2\), \(Q_3\) a medián.

83. Dataset: \(12\), \(15\), \(18\), \(20\), \(22\), \(25\), \(28\), \(30\), \(32\), \(35\), \(37\), \(40\), \(42\), \(45\), \(48\), \(50\), \(53\), \(55\), \(57\), \(60\). Určete \(Q_1\), \(Q_3\) bez interpolace a spočítejte mezikvartilové rozpětí.

84. V sadě je \(18\) hodnot: \(3\), \(5\), \(7\), \(8\), \(10\), \(12\), \(14\), \(15\), \(17\), \(19\), \(21\), \(23\), \(24\), \(26\), \(28\), \(30\), \(32\), \(34\). Určete kvartily s interpolací.

85. Dataset má \(22\) hodnot: \(5\), \(7\), \(9\), \(11\), \(13\), \(15\), \(17\), \(19\), \(20\), \(22\), \(24\), \(25\), \(27\), \(29\), \(31\), \(33\), \(35\), \(37\), \(39\), \(41\), \(43\), \(45\). Určete kvartily a medián s interpolací.

86. Dataset: \(4\), \(6\), \(7\), \(9\), \(11\), \(12\), \(13\), \(15\), \(16\), \(18\), \(20\), \(22\), \(24\), \(25\), \(27\), \(29\), \(31\), \(33\), \(35\), \(37\), \(39\). Spočítejte kvartily a medián bez interpolace.

87. Dataset: \(10\), \(12\), \(14\), \(16\), \(18\), \(20\), \(22\), \(23\), \(25\), \(27\), \(29\), \(31\), \(33\), \(35\), \(37\), \(39\), \(41\), \(43\), \(45\), \(47\), \(49\), \(51\), \(53\). Spočítejte kvartily s interpolací.

88. Dataset: \(2\), \(3\), \(5\), \(7\), \(11\), \(13\), \(17\), \(19\), \(23\), \(29\), \(31\), \(37\), \(41\), \(43\), \(47\), \(53\), \(59\), \(61\), \(67\), \(71\). Určete kvartily s interpolací.

89. Dataset: \(3\), \(6\), \(9\), \(12\), \(15\), \(18\), \(21\), \(24\), \(27\), \(30\), \(33\), \(36\), \(39\), \(42\), \(45\), \(48\), \(51\), \(54\), \(57\), \(60\), \(63\), \(66\), \(69\), \(72\), \(75\). Určete kvartily bez interpolace.

90. Dataset: \(1\), \(4\), \(5\), \(7\), \(9\), \(12\), \(13\), \(15\), \(18\), \(20\), \(22\), \(24\), \(27\), \(30\), \(33\), \(35\), \(38\), \(40\), \(42\), \(45\), \(48\), \(50\). Určete kvartily s interpolací.

Směrodatná odchylka

91. Vypočítej směrodatnou odchylku pro data: \(5, 7, 8, 9, 10, 12, 15\).

92. Vypočítej směrodatnou odchylku pro data: \(2, 4, 4, 4, 5, 5, 7, 9\).

93. Spočítej směrodatnou odchylku pro body: \(12, 15, 17, 19, 22, 24, 24, 28\).

94. Vypočítej směrodatnou odchylku pro data: \(1, 3, 3, 6, 7, 8, 9, 10\), zaokrouhli na dvě desetinná místa.

95. Spočítej směrodatnou odchylku a vysvětli, co říká o rozptylu dat pro: \(10, 15, 10, 15, 20, 25, 20, 25\).

96. Vypočítej směrodatnou odchylku vzorku pro data: \(14, 18, 22, 24, 28, 30\).

97. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(3, 7, 7, 7, 8, 10, 13\).

98. Spočítej směrodatnou odchylku a průměr pro data: \(4, 6, 6, 7, 9, 11, 13, 15\).

99. Urči směrodatnou odchylku pro data: \(20, 22, 24, 26, 28, 30, 32\).

100. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(8, 9, 10, 10, 10, 11, 12\).

101. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(2, 4, 6, 8, 10\).

102. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(3, 7, 7, 7, 10, 15\).

103. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(12, 15, 14, 10, 13, 14, 16\).

104. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(25, 30, 35, 40, 45\).

105. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(1, 3, 3, 6, 7, 8, 9\).

106. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(100, 102, 105, 107, 110\).

107. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(5, 7, 8, 9, 10, 12\).

108. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(20, 21, 19, 22, 20, 18, 23\).

109. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(50, 52, 48, 53, 49, 51\).

110. Spočítej směrodatnou odchylku dat: \(8, 10, 9, 11, 10, 12, 9\).

Mezikvartilová odchylka

111. Spočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(4, 6, 8, 9, 11, 13, 14, 16, 18\).

112. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(2, 3, 5, 7, 8, 10, 12, 15, 18, 20\).

113. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(1, 4, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 15\).

114. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 20\).

115. Spočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(3, 6, 7, 8, 10, 12, 15, 17, 19, 21\).

116. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(2, 4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 16\).

117. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21\).

118. Spočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28\).

119. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23\).

120. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10\).

121. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25\).

122. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26\).

123. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27\).

124. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32\).

125. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35\).

126. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38\).

127. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(7, 9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41\).

128. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 44\).

129. Vypočítej mezikvartilovou odchylku pro data: \(9, 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41, 43, 45, 47\).

130. Urči mezikvartilovou odchylku pro data: \(10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 44, 46, 48, 50\).